سوله صنعتی استاندارد

سوله صنعتی استاندارد به مکان‌های بزرگ و با امکانات صنعتی گفته می‌شود که برای استفاده در فعالیت‌های تولیدی یا صنعتی طراحی شده‌اند. این ساختمان‌ها معمولاً برای ذخیره‌سازی و تولید کالاها یا انجام فعالیت‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع ساختمان‌ها اغلب دارای ارتفاع بالا، فضای باز و تجهیزات خاصی برای حمل و نقل کالاها و تجهیزات صنعتی هستند.

ارتفاع تاج سوله چیست؟

ارتفاع مناسب تاج سوله معمولا براساس ضوابط خاصی با توجه به دهانه و شیب تعیین میشود. اصولا برای ساخت سوله ارتفاع کنار سوله یا شانه سوله را ۶ متر در نظر میگیرند. اگر قرار باشد جرثقیل بیشتر از ۱۰ تن باشد، این ارتفاع به بیشتر از ۸ متر تغییر میابد.

کلمه استاندارد در سوله صنعتی استاندارد اشاره به چه موضوعی دارد؟

استفاده از واژه “استاندارد” در اینجا به معنای این است که سوله‌های صنعتی مورد نظر بر اساس استانداردها و مقررات مشخصی طراحی و ساخته شده‌اند. این استانداردها ممکن است شامل مواردی مانند ایمنی ساختمان، استفاده از مواد مناسب، ساختار مقاوم و تجهیزات صنعتی مورد نیاز باشد. از این رو، استفاده از واژه “استاندارد” نشان‌دهنده‌ی این است که سوله‌های صنعتی مورد نظر بر اساس معیارها و مشخصات مشخصی طراحی و احداث شده‌اند تا به نیازهای صنعتی و تولیدی بخصوصی که باید برآورده کنند، پاسخ دهند.
اگر یک سوله استاندارد می‌خواهید، می‌توانید اندازه و ارتفاع سوله‌های صنعتی استاندارد را تهیه کنید که نسبتاً اقتصادی کار می‌کنند.

با این حال در بخش صنعتی اکثر سوله ها به سفارش ساخته می شوند. آنها به طور سفارشی برای مطابقت با نیازهای شما ساخته می شوند و اندازه دهانه، ارتفاع دهانه درها، موقعیت درب و غیره توسط تعدادی از عوامل مختلف مرتبط با نیازهای شما کنترل می شود. این منجر به یک ساختمان هدفمند می شود که کارایی مورد نیاز شما را در فضای کاری و زیبایی شناسی که در خارج به دنبال آن هستید را ارائه می دهد.

>>>>>>مهندس میرزایی ۰۹۱۲۰۶۸۲۴۴۰

بهترین سازنده سوله استاندارد
بهترین سازنده سوله استاندارد اصل

اندازه سوله، که توسط بار باد و عوامل دیگر تعیین می شود، بسیار خاص است.ممکن است طرحی داشته باشید که مستلزم یک ستون یا تیر با اندازه خاص باشد، و در دسته بندی زمین دیگری با بارگیری باد بیشتر، همان عضو باید بسیار سنگین تر باشد. یکی از راه‌های حفظ اندازه یک عضو ممکن است کاهش فاصله سوله باشد، اما این کار باعث معرفی قاب‌های پورتال، پایه‌های بیشتر و غیره می‌شود. بنابراین یافتن اندازه‌ها و فاصله‌هایی که کارآمدترین یا مقرون به صرفه‌تر هستند، با این حال، به طور کلی، یک سوله استاندارد در حدود 6 متر نگه داشته می شود، اگرچه سوله هایی تا 9 متر و حتی 12 متر برای شرایط خاص امکان پذیر است.

ستون‌های منفرد را نیز می‌توان با استفاده از تیرهای پوشاننده بزرگ حذف کرد تا موقعیت‌های بسیار منحصر به‌ فرد ایجاد شود.

ارتفاع سوله‌های متوسط ممکن است بسیار خاص باشد، اما سوله‌های صنعتی معمولی از ارتفاع حدود 6 متر شروع می‌شوند و می‌توانند تا 17-18 متر نیز برسند.

سایر عوامل حاکم ممکن است محدودیت ارتفاع در سایت خاص شما، یا نیاز به قرار دادن ریل جرثقیل و غیره در داخل ساختمان باشد.

به طور خلاصه، اندازه‌های استاندارد سوله بیشتر برای موقعیت‌های مزرعه‌ای که پیکربندی ساختمان به دلیل محدودیت‌های دارایی اجباری نیست، قابل استفاده است.

سوله چند طبقه
سوله چند طبقه فلزی

راهنمای اندازه سوله های استاندارد:

راهنمای اندازه های سوله – همه آنچه که باید بدانید تا بهترین اندازه را برای نیازهای خود انتخاب کنید
سوله ها در طیف وسیعی از اندازه های مختلف هستند، از نه چندان بزرگتر از یک کمد کوچک تا فضایی که به اندازه کافی بزرگ برای نگهداری انواع وسایل، از جمله وسایل نقلیه تفریحی یا ماشین چمن زنی سواری را شامل می شود.

اگر به خرید یک سوله جدید فکر می کنید، احتمالاً از خود می پرسید که به چه اندازه سوله نیاز دارید. در این پست، گزینه‌های شما را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بهترین تصمیم را بگیرید زیرا می‌خواهید سرمایه‌گذاری درستی را انجام دهید. 

سه سایز اصلی سوله چیست؟

سوله ها بر اساس تعریف، تقریباً به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند.

سوله سایز کوچک

مردم تمایل دارند از سوله های کوچک برای نگهداری مجموعه ابزار باغ، ماشین چمن زنی و لوازم مختلف استفاده کنند. یک سوله کوچک برای چیزهایی که برای خشک ماندن و عاری از آفات نیاز دارید عالی است.

سوله سایز کوچک
اندازه:  به عنوان مثال، 6 x 8 0r 8 x 10
متر مربع:  کمتر از 24.384 متر مربع

 

سوله سایز متوسط

مردم تمایل دارند از سوله های حیاط خلوت کمی بزرگتر برای نگهداری تجهیزاتی مانند ابزار باغبانی بزرگ، دوچرخه، ماشین چمن زنی، مبلمان چمن و برف دم استفاده کنند.

سوله سایز متوسط
اندازه به عنوان مثال، 8 x 12 یا 9 x 12
متر مربع  بین 27.432 تا 36.576 متر مربع

 

سوله سایز بزرگ

شما می توانید از سوله های بزرگ برای نگهداری تقریباً هر چیزی از جمله وسایل نقلیه تفریحی و سطل های ذخیره سازی استفاده کنید. یک ساختمان انبار بزرگ می تواند شبیه یک انبار یا خانه کوچک باشد، که آنها را به عنوان فضای نشیمن اضافی، دفتر خانه، اتاق تناسب اندام، خانه بازی یا استودیوی هنرمندان ایده آل می کند.

سوله سایز بزرگ
سایز ابعاد سوله از 9*12 به بالا
متر مربع به اندازه 87 متر مربع یا حتی بزرگتر

سوله طبقاتی 
رایج ترین اندازه های سوله

در اینجا تعدادی از محبوب ترین اندازه هایی که کانکس های شهری نیز قادر به ساخت آنها در سبک ها و طرح های مختلف است آورده شده است:

چگونه در مورد اندازه سوله ای که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند تصمیم بگیرید؟

برای کمک به شما در تعیین اندازه سوله که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، سوالات زیر را از خود بپرسید:

برای چه چیزی قصد استفاده از آن را دارید؟

در مورد ساختمان انبار خود چه برنامه ای دارید؟ آیا قرار است غار مرد باشد یا سوله؟ آیا قرار است از آن به عنوان استودیوی هنرمند یا فضای ورزشی استفاده کنید؟ در این صورت، شما به فضای کمی بیشتر از سوله ای نیاز دارید که برای نگهداری چند دوچرخه، ماشین چمن زنی، تجهیزات حیاط، تزئینات تعطیلات، یا برخی ابزار باغچه استفاده می کنید. اگر به دنبال ایده های مفیدتری هستید، راهنمای ما در مورد 45 کاربرد مختلف سوله را بررسی کنید.

چه چیزی را در سوله ذخیره خواهید کرد؟

اگر قصد دارید از سوله برای ذخیره سازی استفاده کنید، چه چیزهایی را در نظر دارید ذخیره کنید و چه مقدار فضا نیاز دارید؟ اگر یک ماشین چمن زنی سواری، ماشین چمن زنی، ATV یا تجهیزات حجیم تر مشابه است، به خاطر داشته باشید که فضای اضافی برای برداشتن و فضای کافی برای دسترسی آسان در نظر بگیرید.

اندازه محیط شما چقدر است؟

اگر حیاط کوچکی دارید، این اندازه ساختمان انبار شما را محدود می کند. با این حال، می‌توانید به دنبال سوله‌ای باشید که یک یا دو طبقه دارد. اگر حیاط بزرگی دارید، گزینه های بیشتری در مورد سازه های بزرگتر وجود دارد.

چه مقدار بودجه برای سوله صنعتی استاندارد تان در نظر گرفته اید؟

این احتمالاً یک عامل کلیدی است که باید در نظر بگیرید. یک سوله کوچکتر برای کسی که بودجه کمی دارد مناسب تر خواهد بود.

آیا قوانین / مقرراتی وجود دارد که باید برای ساخت سوله صنعتی استاندارد از آنها پیروی کنید؟

بسته به محل زندگی‌تان، ممکن است مقررات اجتماعی یا محدودیت‌ها/قوانین محلی وجود داشته باشد که باید رعایت کنید. در هر کجا که زندگی می کنید، کدهای ساختمان را برای مکان بررسی کنید و ببینید آیا محدودیتی در اندازه وجود دارد یا خیر. برخی از شهرداری‌ها تنها به سوله‌هایی با اندازه‌های خاص بدون مجوز ساخت اجازه می‌دهند.

از Urban Sheds 3D Configurator استفاده کنید

با استفاده از ابزار پیکربندی آنلاین Urban Sheds 3D، می توانید سوله سفارشی خود را طراحی کنید. لیست‌های کشویی به شما کمک می‌کنند جزئیاتی مانند:

سبک: مدرن/سنتی، نوع سایدینگ، ارتقاء بیرونی، ارتفاع دیواره جانبی، سقف، برآمدگی سقف، پایه.

اندازه: چقدر اتاق نیاز دارید؟ اندازه دلخواه خود را از میان طیف وسیعی از گزینه ها انتخاب کنید.

درها، پنجره‌ها و گزینه‌های بیرونی: می‌توانید مواردی مانند درها، پنجره‌ها، گذرگاه و دریچه‌های هوا را اضافه کنید.

رنگ‌ها: می‌توانید رنگ‌هایی را برای سایدینگ، تزئینات، زونا و درها انتخاب کنید.

کفپوش و ویژگی های داخلی: گزینه های کفپوش شامل کفپوش مقاوم در برابر رطوبت / بدون کف است. ویژگی های داخلی عبارتند از زیر شیروانی، میز کار، واحدهای ذخیره سازی، قفسه ها، فضای داخلی رنگ شده، کف لمینت، پنجره های عایق، و موارد دیگر.

سایر ملاحظات و سوالات مهمی که هنگام خرید سوله انباری باید بپرسید:

چندین نکته مهم دیگر وجود دارد که باید در هنگام خرید سوله در نظر داشته باشید. بیایید به طور خلاصه به مهمترین آنها نگاه کنیم. در صفحات جداگانه به جزئیات بیشتر خواهیم پرداخت.

مجوزها: قبل از اینکه نگران نوع سوله مورد نظر خود در باغ خود باشید، الزامات کد محلی را که برای سوله ها اعمال می شود بررسی کنید. ممکن است لازم باشد برای مجوز ساخت سوله درخواست دهید. همچنین ممکن است لازم باشد محدودیت های شهرداری یا منطقه بندی محلی را رعایت کنید.


نتیجه گیری:

در این مقاله درباره سوله صنعتی استاندارد برای ساخت سوله صحبت کردیم. هنگامی که در مورد ویژگی های سوله رویایی خود تصمیم گرفتید، 3D Configurator محاسباتی را در اختیار شما قرار می دهد تا بهتر طراحی نمایید.امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.


مهندس میرزایی ۰۹۱۲۰۶۸۲۴۴۰