هزینه های ساخت سوله استاندارد

هزینه‌های ساخت یک سوله استاندارد بسته به ابعاد، مواد ساخت و تجهیزات مورد نیاز متغیر است.

ساخت سوله استاندارد یکی از قدیمی‌ترین صنایعی است که امروزه نیز کاربردهای فراوانی دارد. همان طور که همه ما می‌دانیم، قبل از ساخت سوله باید برآورد هزینه انجام شود. این برآورد جهت گیری‌ها را مشخص می‌کند و نوع سوله را نیز معین می‌سازد. پس از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی و محاسبات دقیق در جهت بهینه سازی مصرف فولاد در سازه فلزی سوله، حفظ مقاومت و استحکام سازه در برابر برف، باد، زلزله و نیروهای وارده به سازه از سمت جرثقیل سقفی و سایر مواردی که باید در طراحی مطابق با آیین نامه ها و مقررات ملی ساختمان در نظر گرفته شود نشان از اهمیت این مرحله از کار را دارد. چرا که اگر طراحی سازه فلزی سوله توسط شرکت و مهندسین متخصص و با تجربه صورت گیرد می تواند علاوه بر تامین مواردی که ذکر شد در کاهش هزینه ساخت و تمام شده سوله در هر مترمربع تاثیر به سزایی داشته و در نهایت با بهینه کردن مصرف بودجه باعث ارزشمند تر شدن سرمایه گذاری شما گردد. بنابراین توصیه اکید داریم جهت کاهش هزینه ها و آرامش خاطر از بابت سرمایه خود در انتخاب مهندس طراح و یا شرکت سازنده سوله خود که کار طراحی نقشه نیز بر عهده ایشان است دقت و بررسی بیشتری به عمل آورید.

اما برخی از هزینه‌های اصلی ساخت سوله استاندارد عبارتند از:

  1. هزینه خرید زمین: قبل از ساخت سوله، باید زمینی مناسب برای احداث آن خریداری شود.
  2. هزینه مواد ساخت: این شامل مواد ساختمانی مانند بتن، فولاد، آجر، سقف و کفپوش و … می‌شود.
  3. هزینه نیروی کار: این شامل هزینه‌های حقوق و دستمزد کارگران و متخصصان ساختمانی است.
  4. هزینه تجهیزات: این شامل تجهیزات مثل درب و پنجره، سیستم گرمایش و سرمایش، سیستم روشنایی و …
  5. هزینه مدیریت پروژه: این شامل هزینه‌های مرتبط با مدیریت و نظارت بر پروژه ساخت سوله است.

به طور کلی، هزینه ساخت یک سوله استاندارد می‌تواند بین ؟؟؟ تا ؟؟؟ هزار تومان بر متر مربع باشد، اما باید توجه داشت که این مبلغ ممکن است بسته به منطقه و شرایط محلی متغیر باشد.

ساخت سازه فولادی
ساخت سازه فولادی تهران

انتخاب نوع سوله و مراحل ساخت‌ و ساز آن نیازمند داشتن تخصص کافی و کارشناسی‌ دقیق است.

شرکت سازه نگار سینا با 25 سال سابقه و مهندسین مجرب در کنار شماست.

مهندس میرزایی: 09120682440

سوله استاندارد کرج قم
سوله استاندارد کرج قم
  • اخذ مجوزهای دریافت سوله استاندارد: بسته به مکان انتخابی و کاربردی که قرار است از سوله داشته باشید باید مجوزهای لازم بهره‌برداری و ساخت سوله را از سازمان‌های مربوطه دریافت کنید. دقت کنید ساخت سوله در داخل یا خارج از شهر و یا احداث آن در داخل شهرک‌های صنعتی به‌علاوه کاربرد مورداستفاده یعنی صنعتی، کشاورزی، بهداشتی و… نیازمند دریافت مجوزهای قانونی مربوط به اخذ هستند. در برخی موارد ممکن است محل انتخابی شما جهت احداث سوله باهدف و کارایی شما مطابقت نداشته باشد و در این صورت احداث خودسرانه بعدها باعث ضررهای سنگین خواهد شد. حتماً قبل از هر تصمیمی تحقیقات لازمه را انجام دهید.

    ساخت سوله تهران قم کرج
    ساخت سوله تهران قم کرج

برخی از مجوزهایی که برای برپایی این سازه‌های فلزی موردنیاز است عبارتند از: مجوز منطقه آزاد، سازمان محیط زیست، بهداشت، پروانه بهره برداری، مجوز منابع آبخیز، آبخیزداری، مجوزهای مربوط به شهرداری، مجوز سازمان نظام‌مهندسی و بسیاری از موارد دیگر.

توجه داشته باشید بستگی به کارایی سوله مجوزهای مختلفی موردنیاز است. دریافت مجوز و پروانه‌های لازم در آینده باعث اعتبار سوله موردنظر و دریافت تسهیلات و وام‌های مختلف خواهد شد.

  • شناخت انواع سوله: جهت مجوزهای دریافت سوله استاندارد و ساخت سوله می‌توان از روش‌ها و متریال‌های مختلفی استفاده کرد. متداول‌ترین آن‌ها، سوله فلزی، سوله بتنی و سوله‌های UBM  هستند که هر کدام مزیت و معایب مربوط به خود را دارند و مناسب فعالیت و اهداف مختلف تجاری و صنعتی هستند.
  • نقشه‌کشی و ساخت اسکلت: بعد از دریافت مجوزهای موردنیاز و گرفتن تأییدیه لازم برای برپایی فعالیت موردنظر زمان مراجعه به شرکت‌های سوله سازی جهت درخواست کارشناس برای حضور در محل و کشیدن نقشه‌های موردنیاز و تعیین اصلاحات لازمه در زمین جهت احداث سوله است.
  • پی‌سازی سازی و برپایی سازه: بعد از آماده‌سازی نقشه دقیق سوله موردنظر، مراحل آماده‌سازی زمین و بتن‌ریزی‌ها تحت نظارت سازمان نظام‌مهندسی صورت می‌گیرد. در همین حین قطعات سازه و اسکلت سوله در کارگاه مربوطه ساخته شده و سپس در محل موردنظر به‌صورت دقیق و زیر نظر کارشناسان به یکدیگر متصل می‌شوند.
  • نصب پوشش سقف و بدنه: بسته به کارایی سوله متریال مناسب برای پوشش سقف و بدنه انتخاب می‌شود. این متریال شامل مواردی همچون: ساندویچ پانل‌ها، ورق‌های رنگی، دیوارهای تری دی پانل، ورق‌های پلی‌کربنات، عایق پشم‌شیشه و پشم سنگ، بتن و آجر و… است.
  • تکمیل و آماده‌سازی نهایی: جهت تکمیل پروژه نیاز است که انشعابات آب، برق، گاز و تلفن که از قبل مجوزهای لازمه را دریافت کرده‌اند وارد مرحله نصب و استفاده شوند. در و پنجره‌ها، نورگیرها، آبروها و تجهیزات موردنیاز نیز باید به‌درستی در جای خود نصب شوند. در نهایت تمامی بخش‌ها و اتصالات سازه باید به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته و تأییدیه‌های لازم را یکی پس از دیگری بعد از انجام اصلاحات موردنیاز دریافت کند.

    ساخت سوله سرخانه ایی
    ساخت سوله سرخانه ایی پیچ و مهره ایی

انجام تمام این مراحل به‌صورت جداگانه برای یک فرد عادی که به‌تازگی تصمیم به احداث یک سوله با هدف و کارایی خود را دارد سخت و پیچیده باشد؛ بنابراین بهترین کار بعد از تعیین هدف، مراجعه به شرکت‌های سوله سازی و کمک‌گرفتن از مشاورین و کارشناسان در زمینه مجوزهای دریافت سوله استاندارد این حوزه است. این افراد باتوجه‌به داشتن تجربه کافی و آشنایی کامل با مراحل اخذ مدارک موردنیاز و چگونگی ساخت و برپایی سوله‌ای ایمن، مسیر را برای کارفرما هموار خواهند کرد. گروه صنعتی و مهندسی سازه نگار سینا باتوجه‌ به سال‌ها سابقه کار و فعالیت در حوزه سوله سازی آماده مشاوره و همراهی شما در این مسیر میباشد.

دانش ما: مشاوره، طراحی، مهندسی و ساخت و ساز، جرثقیل.

مهندس میرزایی: 09120682440